facebook instagram
CONTACT ✉ Jointy&Croissanty

Obserwuje

środa, 7 sierpnia 2024

urocza Lewocza

Wracając z Tatr, zahaczyliśmy o Lewoczę. Miasteczko położone jest we wschodniej Słowacji, w historycznym regionie Spisz, pośród gór. Ciekawe ukształtowanie terenu oraz świetnie zachowane stare miasto, pełne zabytków z różnych epok, czynią to miejsce wyjątkowo atrakcyjnym pod względem turystycznym. Na uwagę szczególnie zasługują gotycki kościół św. Jakuba, późnorenesansowy ratusz, kamienice mieszczańskie, Stary kościół minorytów oraz fragmenty murów obronnych z XIV–XVIII.




























16 komentarzy:

  1. W Slowacji sa piekne,architktoniczne perlki! Piekne widoki , zdjecia bardzo profesjonalne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ tam pięknie. Uwielbiam odwiedzać takie stare miasteczka. I zgadzam się z Alicja, świetne zdjęcia 😀

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocze miasteczko :) byłam tam przejazdem wiele lat temu :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka perełka ukryta u podnóża gór. Wspaniale wyglądasz. Pozdrawiam 🤗

    OdpowiedzUsuń

  5. Beautiful photos!
    Your summer outfit looks really good and suits you fantastically

    OdpowiedzUsuń
  6. Oh I just love seeing these pictures. And I have to say orange looks really nice on you,

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale tam klimatycznie! Świetne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słowacja jest piękna, ale w Lewoczy nie byłam na bank, niestety. Bo tak, jak zupełnie, absolutnie nie zapamiętuję nazw miasteczek (co jest dziwne, bo wierszy lub piosenek uczę się migiem na pamięć), tak pamięć wzrokową mam fotograficzną i tam nie byłam, więc zapisuję - może kiedyś się uda, bo widoki śliczne, ale najładniejsza jesteś Ty - wyglądasz wspaniale! Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za fotorelację!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie:)
      Uwielbiam słowackie miasteczka, są takie bajkowe, a poza tym można pozachwycać się architekturą i odpocząć.
      Dobrego weekendu:)

      Usuń
  9. Ciekawe zdjęcia :) Te alejki robią wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham takie miasteczka. Pięknie położone, z cudną architekturą. Ech, dawno nie byłam na Słowacji <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam takie miejsca, idealne na dłuższe i krótsze wypady:)

      Usuń
  11. Piękne miejsce :) Ty też wyglądasz prześlicznie. Fajna stylówka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jejku blogger ostatnio testuje moją cierpliwość i powoli zaczynam mieć dosyć...
    W każdym razie wracając do Twojego wpisu. Zachwycam sie zdjęciami, góry niezmiennie wywołują we mnie zachwyt, ale i respekt. Pięknie!

    Uliczki miasta oraz budowle super, kocham takie kadry. W tym roku czuję jakiś niedosyt zwiedzania. Dobrze, że dzięki Tobie mogę podpatrzeć na piękne miejsca. I oczywiście stylizacje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak samo, góry to idealne piękno, ale też śmiertelne niebezpieczeństwo, jeśli coś zbagatelizujemy, także respekt i chłodna głowa muszą być.
      Dziękuję, bardzo:) też mam niedosyt, lato ucieka za szybko, a tyle jeszcze chciałam podczas tych wakacji zobaczyć.

      Usuń