facebook instagram
CONTACT ✉ Jointy&Croissanty

Obserwuje

niedziela, 13 sierpnia 2023

w górach: Sławkowski Szczyt


Znajdujący się w słowackiej części Tatr Wysokich Sławkowski Szczyt (2452 m n.p.m.) należy do Wielkiej Korony Tatr. Jest trzecim pod względem wysokości tatrzańskim szczytem dostępnym znakowanym szlakiem turystycznym. Na wierzchołek prowadzi niebieski szlak ze Starego Smokowca. 
Długość trasy w obie strony wynosi 15 km, a suma podejść to 1453 m.


Początkowo podejście jest łagodne, a ścieżka wiedzie przez dość rzadki las. 

Gdy wchodzimy na kamienną ścieżkę pośród kosodrzewiny, widoki stają się coraz ciekawsze.


Widok na Łomnicę






Moment z większą ekspozycją na szlaku. 





Docieramy do szczytu, tuż przed nim trzeba uważać na piargi, na których łatwo się pośliznąć i stracić równowagę. 

Panorama ze Sławkowskiego jest niesamowita, widać m.in. Gerlach, Durny Szczyt, Łomnicę, Baranie Rogi oraz Lodowy Szczyt.







19 komentarzy:

  1. Super fotorelacja :D Widok na góry jest zawsze piękny :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widoki zapierają dech w piersiach :) dawno nie byłam w górach, więc tym bardziej zdjęcia zrobiły na mnie wrażenie :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne miejsce. Nasza Polska to piękny kraj, nie mogę się doczekać października, bo wtedy pojedziemy do Polski ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Such beautiful photographs. Everything is so fresh and green.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale obłędne widoki! Czysta przyjemność móc je oglądać, chociaż na zdjęciach ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. w tym roku mam niedosyt gór, ależ cudowne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rany! Ale ekstra! Zachwycające widoki!!!
    Gratulacje za zdobyty szczyt!:))

    OdpowiedzUsuń
  8. I have seen some of these pictures on Instagram and Facebook but I am really glad to have visited your blog abd discovered so many things about this place. It certainly is a great tourist destination for all adventure addicts.

    OdpowiedzUsuń
  9. The Landscape looks fantastic, absolutely beautiful.

    OdpowiedzUsuń
  10. Polskie góry są przepiękne :) te wielki oraz mniejsze :) Jeszcze tylko warto mieć kondycję i odpowiednią dawkę rozumu, bo bywa niebezpiecznie a napatrzyłam się już na różne sytuacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te mniej znane szlaki to raczej miejsca, gdzie ludzie są ostrożni i odpowiednio przygotowani, ale idź na Rysy - to zobaczysz sporo osób w adidasach, bez jakiegokolwiek przygotowania kondycyjnego czy obycia z tego typu terenem.

      Usuń
  11. Cudowne widoki <3 Męża w życiu nie namówię, po weekendzie w Karkonoszach chciał mnie zamordować xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Tatry mnie jakoś przerażają, te kamieniste podejścia, stromizny, nieee, mogę podziwiać z dołu ewentualnie u kogoś relacje 😎. Piekne zdjęcia, ale te góry wywołują respekt.

    OdpowiedzUsuń
  13. widoki zapierają dech w piersiach. No i super stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. My husband loves to hike. He'll like these photos. Kudos to you!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak ja dawno nie wspinałam się w Tatrach Wysokich. Chyba te przestrzenie już nie dla mnie. Cudowne widoki!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Widoki radują moje serce! Coś pięknego ❤️ Tęsknię za górami, dawno byłam...

    OdpowiedzUsuń
  17. Amazing mountain site.
    Beautiful photos.
    Cool outfit.
    Thank you for sharing.

    OdpowiedzUsuń